zaack

Alla inlägg under juli 2012

Av Siw Månsson - 18 juli 2012 22:01

Ute på min vanliga morgonrastning tillsammans med Zigge,Coritsa samt deras hussar

Jag såg en jättestor hare (trodde jag) husse sade att det var ett rådjur  

Den måste jag bara jaga ifatt. Nu vet jag att husse skäller på mej, men det var sååå spännande.

Husse hade tagit på mig mit regntäcke,och under jaktens gång lossnade det i bakbenet,

halkade loss och plötsligt satt jag fast som i ett skruvstäd och kunde inte röra mig.

Jag hörde att dom gick och letade efter mig men jag låg alldeles tyst och stilla och sa inte ett pip.

Efter två timmar pep jag till när jag hörde att dom var i närheten och efterr en stund hittade min husse mig.

Oj din stackkare här sitter du fast och kan inte röra dig sa han och skällde inte alls på mig som han brukar när jag sticker på jakt en stund.

Väl hemma igen blev det en varm filt och en extra köttbulle.

Nu tycker jag att det är lite otäckt att sticka ut i sädesfältet  så jag håller mig i shack, men vänta bra tills det blir skördat då skall jag ut och sticka efter dom där  stora bruna djuren.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards